5 שאלות חשובות לפני שאתם מתחילים תהליך של אוטומציה שיווקית לעסק

shtikaut_admin פברואר 12, 2019 0 Comments

עולם האוטומציה כמרקחה. בעולם של היום משווקים רבים מבינים את הפוטנציאל האדיר שגלום בעולם האוטומציה השיווקית,
וחברות רבות מתחילות להבין שיש לפניהן עולם עם סיכוי עצום לחסכון בזמן וכסף.
אוטומציה שיווקית היא כבר מזמן לא רק בוט ששמתם לעסק שלכם בדף הפייסבוק או באתר. כמות האוטומציות האפשריות כיום,
בעיקר לאור ריבוי הכלים שנבנו אך ורק למטרה זו, הופכת את העולם הזה לנגיש יותר ויותר לחברות נוספות.

וכמו כל תהליך טוב ובריא, חשוב מאוד להתחיל בבדיקה, בניית בריף מסודר והבנה של התהליך אליו אתם ניגשים. כמו שאומר הפתגם העתיק,
עדיף למדוד פעמיים ולגזור פעם אחת ועל כן חשוב מאוד לדעת מה בדיוק אתם הולכים לעשות ולשים לב לכל הפרטים הקטנים שעלולים לייצר בעיות גדולות.

אז הנה 5 שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שאתם מתחילים את התהליך

  1. מהן הפונקציות שאתם רוצים לבצע להן אוטומציה?
    שיווק במייל? הודעות סמס חכמות? שליחה אוטומטית של חשבוניות? התממשקות למערכת CRM? ואולי כולם יחד?
    אפיון של העבודה מראש וקבלת מפרט עבודה תקל על בניית תוכנית מסודרת ותיתן לכם תמונת מצב גם גבי העלות וגם לגבי זמן ההטמעה הנדרש.
    אם אתם חדשים בתחום, תופתעו לדעת אילו כלים קיימים כיום ואילו חיבורים ניתן לבצע.
    אתם צריכים להיות ממוקדים מאוד בבחירה של הפונקציות הנכונות להטמעה בארגון שלכם.
  2. מה מהתוכנות שאתם הולכים להשתמש בהן, הן בתשלום חד פעמי ומה מהן בתשלום חודשי?
    לצורך ביצוע נכון ויעיל של אוטומציה שיווקית, ישנו שימוש הולך וגובר בתוכנות צד ג’, שמיועדות לתת פתרונות רחבים בתחום של האוטומציה.
    לרוב התוכנות האלו יש תשלום חודשי ועל כן חשוב לדעת שגם אחרי שסיימתם את התהליך הראשוני מול מומחה האוטומציה שלכם,
    יהיו לכם עלויות חודשיות קבועות.
    כך למשל, תוכלו לראות מה צפויה להיות העלות החודשית שלכם בשימוש ב ZAPIER:
    https://zapier.com/pricing/
  3. מהו היקף התמיכה שתצטרכו לקבל מספק האוטומציה שלכם?
    כמו הסעיף הקודם, סביר מאוד להניח שאחרי הטמעת התהליך, תצטרכו ליווי חודשי מהספק שבנה לכם אוטומציה שיווקית לעסק. זה כמובן לא תמיד נכון,
    אבל ככל שתהליכי האוטומציה שאתם מבצעים מורכבים יותר ורחבים יותר, סביר מאוד להניח שתזדקקו לליווי חודשי לבניית שדרוגים ומיטוב תהליכי העבודה.
    סגרו את הנושא הזה מראש כדי שתוכלו לבצע הערכה תקציבית לתחזוקה של תהליכי האוטומציה העסקיים שלכם.
  4. האם המערכות הקיימות שלכם מתאימות לאוטומציה שיווקית?
    כלים רבים וותיקים בשוק עדיין לא מאפשרים גישה לבניית אוטומציות עסקיות. מדובר על תוכנות בתחומים רחבים החל מCRM ודרך הנהלת חשבונות,
    ועל כן חשוב מאוד להבין מהן התוכנות איתן אתם פועלים כיום, והאם יש לספק שלכם פתרון בביצוע אינטגרציות אליהן.
    בדקו האם לספק שלכם יש ניסיון בעבודה מול התוכנות שלכם ומהי מידת היצירתיות שהוא יכול להפגין במהלך הפרויקט.
  5. האם יש לכם איש קשר בארגון שאמור להיות אמון על הטמעת התהליך?
    תהליך של בניית אינטגרציות לעסק וביצוע אוטומציה שיווקית, הוא תהליך מרתק מעין כמוהו. אתם עומדים בפני מהלך שיחסוך לכם זמן וכסף,
    יסייע לכם לנהל את העסק בצורה יעילה יותר ויביא אתכם כתף לכתף יחד עם חברות ענקיות בתחומים שונים בעולם, שאימצו את האוטומציה לחיקן.
    חשוב מאוד להצמיד איש קשר קבוע וזמין לאורך תהליך ההטמעה, וזאת כדי לוודא שהתהליך לא נתקע בשום שלב
    ואין חוסר הבנה או חוסר תשדורת לגבי תיאום הציפיות והמוצר הסופי.

לסיכום:

תהליך של ביצוע אוטומציה שיווקית לעסק הוא תהליך מכונן. אם טרם עשיתם אוטומציה כלשהיא, סביר להניח שגם לא תדעו מה לבקש ומה לשאול,
ותופתעו מכמות הפעולות והחיבורים האפשריים שניתן לבצע כדי לייעל את תהליכי העבודה בארגון שלכם.

אנחנו בשטיק אוטומציה מעניקים שירותי אפיון והטמעה של אוטומציות פשוטות ומורכבות כאחד, ומקפידים על מוצר באיכות וברמה הגבוהים ביותר.

צרו קשר ונשמח לתת פרטים נוספים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *